Returpolicy

Vår returpolicy tillåter endast returer för defekta, skadade eller felaktiga varor. Detta innebär att du kan begära en retur om du får en defekt, skadad eller felaktig vara inom 30 dagar efter att du mottagit din beställning.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

För att påbörja en retur kan du kontakta oss på support@printtop.se .

Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.

Du kan alltid kontakta oss för eventuell returfråga på support@printtop.se .

Skador och problem
Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.

Undantag / engångsartiklar


Punkt Beskrivning
1. Objekt markerade som slutförsäljning Dessa varor kvalificerar inte för returer.
2. Rabatterade varor Dessa varor är inte kvalificerade för returer.
3. Skräddarsydda produkter Alla våra produkter är skräddarsydda för att möta dina specifika krav och kvalificerar sig inte för returer.
4. Ej återtagbara föremål på grund av köparens ånger eller felaktig storlek Se till att du dubbelkollar alla mått och specifikationer innan du gör din beställning eftersom dessa varor inte kvalificerar för returer.
5. Defekta eller skadade föremål Kontakta kundtjänst inom 7 dagar efter mottagandet av din beställning och tillhandahåll bevis såsom foton för att behandla en ersättning eller återbetalning.
6. Fel adress Du kommer att vara ansvarig för återsändningskostnader om försändelsen returneras till vår anläggning på grund av en otillräcklig adress och kommer att skickas om efter bekräftelse av den uppdaterade adressen.
7. Anspråk på defekta, skadade eller feltryckta artiklar Måste skickas in inom 30 dagar efter mottagandet av produkten.
8. Anspråk på paket som förlorats under transporten Måste lämnas in senast 30 dagar efter beräknat leveransdatum.
9. Obs Alla våra produkter och butiksartiklar trycks efter ditt val. Alla produkter är anpassade prover för ditt val, så välj produkten noggrant eftersom den kommer att skrivas ut specifikt för dig. Välj rätt storlek eftersom vi tillhandahåller en storlekskatalog för alla produkter för att undvika fel.
10. Returprocess (Europa) Skicka ett e-postmeddelande innan du returnerar några varor. Denna adress är endast för returer: Plienciema 5, Marupe, Marupes Novads, LV-2167, Lettland.
11. Returprocess (andra länder) Vänligen kontakta vår kundtjänst innan du påbörjar eventuella returer.
12. Varor tillverkade enligt konsumentens specifikationer Varor som tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller förseglade varor oförseglade efter leverans och inte lämpar sig för retur på grund av hälsoskydds- eller hygienskäl (enligt artikel 16(c) och (e) i Europaparlamentets och rådets direktiv 2011/83/EU. rådet av den 25 oktober 2011 om konsumenträttigheter).

Tyvärr kan vi inte ta emot returer på reavaror eller presentkort.

Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.

Europeiska unionen 14 dagars ångerfrist
Oavsett ovanstående, om varan skickas till Europeiska Unionen, har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

Återbetalningar
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på support@printtop.se .